Presentatie over Toon Hermans

Op dinsdag 13 oktober 2020 organiseert Seniorenvereniging Texel deze presentatie in dorpshuis De Wielewaal in de Waal. Zaal open 13.30 uur, de presentatie begint om 14.00 uur.

‘Toon Hermans … hij is ons al zo bekend … hoe boeiend kan een presentatie nu nog zijn?’

Een aantal jaren terug verzocht de bibliotheek in Eemnes Dorinde Smit Duyzentkunst uit Laren om, in het kader van de Boekenweek, een presentatie te verzorgen over Toon Hermans. De bibliotheek koos als thema: ‘Mag het werk van Toon Hermans literatuur genoemd worden?’ Ook net in die tijd organiseerde het Singer Museum te Laren een overzichtstentoonstelling van Toon’s schilderijen. En daar worstelde men met een soortgelijke vraag: ‘Is dit kunst met een grote K of willen we die schilderijen laten zien omdat ze nou eenmaal van Toon Hermans zijn?’ Deze vragen prikkelden haar om met Toon aan de gang te gaan.

De voorbereiding van de presentatie werd een verrassende speurtocht, die resulteerde in een zeer afwisselend programma. Aan de orde komt Toon Hermans als cabaretier, als zanger, als schilder, als schrijver, als mens. Dorinde gebruikt voor haar programma de volgende bouwstenen:
• muziekfragmenten, conference (CD)
• bijpassende informatie,
• voordrachten uit door Toon geschreven werk,
• verhalen over de levensloop van Toon.

Een programma over een markant mens. In al zijn uitingen onomstotelijk Toon. Door toehoorders blijkt deze presentatie enorm te worden gewaardeerd. De presentatie over Toon Hermans werd daardoor een van Dorinde’s meest gevraagde programma’s.

Voor leden van Seniorenvereniging Texel is de toegang gratis. Niet leden betalen aan de zaal € 5,00.

Mocht het Corona-virus nu roet in het eten gooien, dan wordt in overleg met degenen, die zich hebben opgegeven uiteraard naar een vervangende datum gezocht.

Wilt u de presentatie bijwonen, dan kunt u zich tot uiterlijk vrijdag 9 oktober 2020 aanmelden bij Guusje Witte telefoon 0223-314171, mobiel 06-44818097, e-mail fransenguus@kpnmail.nl