WEER LEKKER FIETSEN

Het kon weer allemaal; het mocht weer!
Lekker fietsen met elkaar en dat gebeurde dan ook op de laatste donderdag van de maand juni. Ons vertrekpunt bij het gemeentehuis werd al gauw bezet door 20 mensen die al die lange maanden hadden uitgekeken naar deze dag.
Jammer dat Piet Arensman en Dirk Haker (nog) niet van de partij konden zijn, maar dat komt allemaal wel goed.
Mooi weer, bijna geen wind, niet te  heet en niet te koud. Beter konden we het toch niet hebben na zo’n lange periode.
We vertrokken zuidwaarts, langs de jeugdherberg en gingen via de Leemkuilsweg, Schansweg en Doolhof naar het Skillepaadje. Daar konden we zien hoe de werkzaamheden vorderen bij Brakenstein. De schuur met het nieuwe strodak, de mooie inrit daarnaast en de aanplant van vruchtbomen in de grote tuin. In Oudeschild over  De Ruytersstraat en net voorbij De Loodssingel meteen rechtsaf naar de dijk.
De haven over en buitendijks gereden tot aan Oosterend. Door het dorp en via de Genteweg naar de Zaandammerdijk. Rechts af naar Camping De Driehoek. Daar konden we met eigen ogen aanschouwen hoeveel groen en bomen daar verdwenen waren. Afschuwelijk!
We reden door naar De Marel voor een koffie pauze. We hadden van te voren proberen te bellen, maar we werden niet doorverbonden door Natuurmonumenten. Het Vogelobservatiecentrum de Cocksdorp werd het nu.
De koffie was er lekker en de appeltaart ook.
Je kon er naar keuze binnen of buiten gaan zitten en zo hadden we een fijne pauze met elkaar.
Van De Marel reden we verder over het nieuwe fietspad door Waal en Burg tot aan de Waalderweg  en kwamen tegen half vijf aan bij onze startplek.
We hadden een fijne middag en we gaan natuurlijk in juli weer op pad op onze laatste donderdag van de maand.
Opmerkelijk: Één van de deelneemster zei na afloop tegen me: "Simon, je moet met die ouwe mensen niet meer langs het Skillepaadje gaan, dat is veel te gevaarlijk”.
Ze is zelf onlangs pas 90 jaar geworden !!

Tot dan.

Simon Dros.