Kerstdiner 15 december 2022

Met een gezellige bus vol vanaf de Buureton en de andere bus vanaf het Gemeentehuis op weg naar ons Kerstdiner bij van der Valk aan de Pelikaanweg. Toen we daar aan kwamen waren wij niet de eerste, het was daar al gezellig druk. Bij de ingang van het restaurant stonden ze ons op te wachten met een glaasje. Nadat iedereen een plekje had gevonden heten Lydia Blok ons van harte welkom en hief het glas en vertelde dat er zoveel mensen zich aangemeld hadden , dat er een tweede middag komt op 5 januari 2023, waar al 30 personen zich voor op hadden gegeven. Vanavond zat de zaal vol met 130 personen. Na rustig afwachten en een gezellig praatje met de tafelgenoten werd er een bitterbal geserveerd, Nu bleek dat er in de keuken problemen waren met het elektra maar dat werd voor ons op tijd opgelost. Tussen door vertelt Carla Bakker over vrijdag 13 februari de dag dat er een Reanimatie Training en AED wordt in de Buureton . Er staat een heel stuk hierover in de laatste Leeftijd. Inmiddels probleem in de keuken opgelost en komt onze soep er aan. Heerlijke zelfgemaakte tomatensoep met courgette en basilicumroom. Tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht wordt door André van Gent, Cor van Heerwaarden aangekondigd die iets over zijn boek gaat vertellen dat hij samen met Netty Noorlander geschreven heeft. Hij begint bij het leven van zijn moeder via haar gaat zijn verhaal verder . Cor had altijd al inspiratie om verhalen te schrijven voor typetjes en die dan zelf ook uit te beelden . Na een omzwerving van een paar jaar en een studie Frans de stad Parijs leren kennnen. Toch maar weer naar Texel terug gekeerd en dan vooral naar den Hoorn, via de Spieker, Klif 23 een eigen theater begonnen in Klif 12 met lunch/diner met cabaret waar hij zijn typetjes kon neer zetten. Wat hij ook voor ons deed. Hij is nog altijd een hele steun voor den Hoorn en actief bij Texel Cultuur. Daarna kwam het hoofdgerecht op tafel Maishoenfilet met champignons roomsaus groenten en patat met het bekende schaaltje appelmoes maar zonder kers. Dit fijne en smakelijke diner werd afgesloten met een kop koffie/thee een glaasje Tia Maria en een bonbon van Chocolaterie Smidt  en was heerlijk. Dit fijne en heerlijke diner hebben wij afgesloten met het zingen van het Ere zij God.
We werden weer veilig met de bus naar den Burg gebracht  daarvoor onze dank.

Ank van Putten, vicesecretaris