Afbeelding invoegen

Welkom

De Seniorenvereniging Texel (opgericht op 8 december 2015) heeft als doel om de belangen te behartigen van alle senioren op Texel, van Hors tot Vlieland-boulevard.
Aantal leden: 668 (op 31 dec 2019).

Aan de leden wordt één keer in de maand de gelegenheid gegeven om met het gehele bestuur over een bepaald onderwerp te spreken. De eerste mogelijkheid is op woensdag 5 feb. 2020 van 10.00 tot 10.30 uur in de Buureton in Den Burg. Wel graag van te voren even melden bij de secretaris en er is ook nog een ideeëncommissie. Zie Contact.

Afbeelding invoegen

Datums in 2020 om alvast te noteren (geplaatst op 26 dec 2019)
13 feb: Klif 12
27 feb: Algemene ledenvergadering
26 mrt: Dagtrip Leiden
  6 apr. Paaslunch
Meer informatie volgt later.

Zaterdag 21 december: Lopend buffet in kerstsfeer in de Bijenkorf (geplaatst op 24 dec 2019)

Nog meer foto's in fotoalbum

Met welke dagtrip zou u mee willen? (geplaatst op 20 nov 2019)
Jaarlijks organiseert Seniorenvereniging Texel twee dagtrips. Nu ontwikkelt zich daarbij een opmerkelijke trend. De dagtrip, die in het najaar wordt georganiseerd is meestal vrij vlot volgeboekt. Dagtrips, die omstreeks de maand april worden gepland, moesten een aantal keren door gebrek aan belangstelling worden afgelast.
Gezien het vele werk, wat toch altijd weer bij de planning komt kijken, is er vanuit de Ideeëncommissie van de vereniging voorgesteld om aan de hand van een lijst met mogelijk te organiseren dagtrips, vooraf de mening van potentiële deelnemers te peilen. Lees meer.

Rijbewijs verlengen bij 75+,nieuwe ontwikkelingen (geplaatst op 20 okt 2019)
De overheid heeft besloten een AMVB (Algemene Maatregel Van Bestuur) aan te nemen. Wie per 1 december 2019 bezig is met de verlenging van zijn rijbewijs –zeg tenminste het ingevulde vragenformulier (de gezondheidsverklaring) ligt bij het CBR – krijgt een jaar verlenging / uitstel voor zijn rijbewijs. Een zogenaamde administratieve verlenging. Lees het complete verhaal van keuringsarts Van den Bent (De Cocksdorp)

Collectiviteitskorting via de Friesland wijzigt (geplaatst op 19 okt 2019)
Een aantal leden van Seniorenvereniging Texel krijgen via zorgverzekering ‘De Friesland’ collectiviteitskorting op de zorgverzekering. De collectiviteitskorting wijzigt per 1 januari 2020. Het bestuur van Seniorenvereniging Texel raadt haar leden die, via de vereniging een verzekering met collectiviteitskorting bij ‘de Friesland‘ hebben afgesloten, aan om eind 2019 kritisch te bezien of deze verzekering voor hen nog wel de voordeligste is.
Voor meer informatie: Willem Vlas, telefoon 0223-758137, 06-14884289, voorzitter@seniorenverenigingtexel.nl

Reis Oostende van 24 t/m 31 mei 2020 (gewijzigd op 11 dec 2019)
In 2020 gaat de reis naar Oostende in België. Het was de bedoeling om naar Zeeuws-Vlaanderen te gaan. Het is ons helaas niet gelukt om hier een geschikt hotel te vinden waar we met een groep voor een hele week terecht kunnen.  Lees meer
NB is inmiddels volgeboekt (55 deelnemers en een korte wachtlijst).

Blijf op de hoogte en kijk regelmatig even op de website voor laatste nieuws en Activiteiten.